zondag 29 augustus 2010

Pizza van de tv

Ik durf het bijna niet toe te geven maar laatst zag ik per ongeluk het programma van Carlo en Irene op zondagmiddag (sinds Unilever zich terugtrok als hoofdsponsor heet het programma niet langer Life and Cooking maar Life 4 You en is er eigenlijk helemáál niks meer aan). Maar goed, per ongeluk keek ik er naar. En toen zag ik iets heel lekkers voorbij komen: blini’s met zalm én pizza met zalm, uien en crème fraiche. Die laatste heb ik onlangs zelf gemaakt toen er een vriendin kwam eten. De blini’s moet ik nog uitproberen maar hier – onder het mom van beter goed gejat dan slecht bedacht – het recept voor de pizza.

Wat heb je nodig voor 1 pizza?

- 300 gram bloem

- 10 gram gist

- 1,5 deciliter lauw water
- scheut olijfolie

- 1 rode ui
in ringen
- 1 bakje sour crème of crème fraiche

- 250 gram gerookte zalm

- Zout


Hoe maak je het?

1.
Maak het deeg van bloem, gist, water en zout. Kneed deze ingrediënten door elkaar en pak het deeg daarna als bol in in vershoudfolie. Laat het een half uur rusten in de koelkast. Verwarm intussen de oven voor op 250 °C. 2. Rol het deeg daarna dun uit. Bestuif je werkblad met wat meel om te voorkomen dat het deeg blijft plakken. 3. Bak de bodem in acht minuten gaar. 4. Beleg de bodem met de room, de uiringen en de zalm.


Wat smaakt er lekker bij?
Een lichte salade.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten