zondag 30 januari 2011

It's all about the jalapeño's

Bij nacho's uit de oven gaat het eigenlijk allemaal om de jalapeño-pepers. Maar omdat onze voorraad op was en de winkel waar ik mijn boodschappen deed die niet had, kocht ik voor één keertje andere pepers. Best lekker maar niet zo lekker als de 'echte'. Het gerecht had gelukkig genoeg andere lekkere (en o zo slechte...) ingrediënten om alsnog goed geslaagd te zijn. En ik ga een nieuwe voorraad jalapeño's aanleggen.

Wat heb je nodig voor 1 ovenschaal nacho's?
- 1 zak nachochips, maakt niet zoveel uit welke smaak maar ik neem altijd gewoon naturel
- paar tomaten
- zakje taco-kruiden
- paar lente- of bosuitjes
- stuk cheddarkaas (of andere, eventueel geraspte, kaas)
- zure room of crème fraiche
- jalapeño pepers
- ovenschaal

Hoe maak je het?
1. Verwarm de oven voor op 180 graden. 2. Leeg de zak chips in een ovenschaal.
Strooi taco-kruiden oven de chips heen, naar smaak. 3. Snijd de tomaten, de ui en de pepers in stukjes en meng die door de chips heen. 4. Verdeel de room over de chips en rasp de cheddar over het geheel heen. 5. Zet de schaal in de oven en verwarm het ongeveer tien minuten, totdat de kaas gesmolten is.

Wat smaakt er lekker bij?
Van dit hapje is heel makkelijk een avondmaal te maken. Voeg dan naast de groenten ook gebakken gehakt toe, en doe er bijvoorbeeld ook bruine bonen, mais en paprika bij. Lekker met een salade van sla en avocado.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten